Değerler Eğitimi

İnsan yaratılmışların en üstünü.

Değeri, içinde taşıdığı değerlerden kaynaklanıyor.

Eğitimin en önemli gayesi, çocuklarımızın yüreklerini, yaratılış gayemiz doğrultusunda, insanı insan yapan değerlerle donatmaktır.

Bir sınav aleminde yaşıyoruz. Doğruluklarla eğrilikler, iyiliklerle kötülükler, güzelliklerle çirkinlikler, hepsi bizimle iç içe… Hatta kötülükler, daha çabuk bulaşıyor, hastalık saçan mikroplar gibi…

Mutluluk, Yüce Rabbimizin gösterdiği istikamette, iyilikler ve güzelliklerle dolu, tertemiz yaşantıda…

Çocuklarımızı ve gençliğimizi kuşatan tüm kötülüklere rağmen, onları yüreklerinden yakalayabiliriz.

Bir çocuğumuzun, bir gencimizin, topluma yararlı iyi insan olması için, bir ömür harcamaya değer…

Değerler Eğitimi, bu amaç doğrultuşunsa çaba harcıyor.

İşte çalışmalarımızdan bazıları.

KUR’AN EĞİTİMİ

“Sözlerin en güzelini okumak ve anlamak için…”

Mesajlarını anlamak, getirdiği güzellikleri hayatımızda uygulamaya çalışmak, önemli bir sorumluluğumuz… Ana sınıfından lise 12. sınıfa kadar öğrencilerimiz, Kur’an eğitimi alıyorlar. Mukaddes kitabımızı seven, düzgün okuyan, sureleri ezberleyen, Kur’an kültürüne sahip çocuklar yetiştirmek hepimizin idari olsa gerek….

Değerler Eğitimi
EVDE OKUL

“Arkadaş sıcaklığında muhabbet ortamı…”

Öğrencilerimiz, sorumlu öğretmenlerinin rehberliğinde, 8-10 kişilik gruplar halinde bir araya geliyorlar. Velilerimizin evlerinde veya okuldaki uygun mekânlarda yapılan bu toplantılarda, dinî ve ahlaki ve kültürel konuları kaynak eserlerden sohbet ortamında paylaşıyorlar.

Günlük hayatta karşılaşılan sorunların paylaşımı, arkadaş sıcaklığı, ikramlar ve muhabbet ortamı... Çocuklarımızın ve gençlerimizin kişisel ahlaki gelişimlerinde yeni ufuklar açıyor.

İlkokuldan lise son sınıfa isteyen öğrencilerimizin katıldığı özgün bir Değerler Eğitimi çalışması…

Değerler Eğitimi

HUZURA KOŞUYORUZ

“Cennete giden yollar / Mescitlerden geçiyor…”

Bize hayat veren, sayısız nimetleri önümüze seren, bütün iyilerin ve iyiliklerin sahibi Yüce Allah’a karşı da teşekkür etmek, kulluk görevimizdir.

Bunun en somut işareti de, ibadet etmek, namaz kılmaktır.

Bu sorumluluk, küçük yaşlarda kazanılır.

Çocuklarımıza bu erdemi kazandırmak, en önemli görevlerimizdendir.

Bu çalışmada Değerler Eğitimi Koordinatörlüğü tarafından çizelge kitapçıklar oluşturulur ve öğrencinin oto kontrol sistemiyle kendi kendine takip edip doldurması istenir.

Kampanya sonunda belirlenen puanın üstünde alan tüm öğrencilere ödüller verilir.

Bu kampanya, öğrencilerimize; manevi sorumluluk ve ibadet bilinci kazandırmak için düzenlenen gönüllü bir uygulamadır.

Değerler Eğitimi

GÜZEL DAVRANIŞLAR PROJESİ

“Beni görün ki daha iyi olayım !…”

Güzel davranışların yayılmasını sağlamak için, öğrencilerin olumlu davranışlarını takdir edip ödüllendirmeye dayalı bir proje.

Kapsam:

İlkokul birinci sınıftan ortaokulu son sınıfa (sekizinci sınıf dâhil) kadar tüm öğrenciler.

Uygulama:

  • Değerler Eğitimi tarafından tüm öğretmenlere, memurlara ve Lise Onur Kurulu öğrencilerine, üzerinde erdemli davranışların yazılı olduğu aylık 20 şer adet “Güzel Davranışlar Kartı” (yeşil kart) dağıtılır.
  • Öğretmenlerimiz, memurlarımız ve Onur Kurulu öğrencilerimiz, bu kartların birkaç tanesini üzerinde taşır.
  • Sınıfta, koridorda, yemekhanede, bahçede veya okulun herhangi bir yerinde erdemli-güzel bir davranış gördüğünde ilgili öğrenciye yeşil kart verir.
  • Hafta içinde en çok yeşil kart alan öğrencilerin resimleri, okulda bütün öğrencilerin göreceği dijital ilan panosuna “Haftanın Örnek Öğrencileri” sloganıyla asılır ve bir hafta süreyle panoda kalır.

Böylece güzel davranışlar özendirilir ve yaygınlaştırılır.

Değerler Eğitimi