NE ARAMIŞTINIZ ?

MALATYA KAMPÜSÜ

BESLENME

Ne Yediğimi Biliyorum, Sağlıklı Besleniyorum

Çınar Koleji olarak yemek ve kantin hizmetleri alanında ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemi ve İSO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’ni örnek bir seviyede uygulayarak ulusal ve uluslararası kalite standartlarını eksiksiz yerine getiren, 1996 yılından beri eğitim sektörüne gıda hizmetleri sunan Naturel Yemek’ten destek alınır. Çınar Koleji’nde yemek hizmetlerinin her aşamasında titizlikle uygulanan prensiplerden hareketle farkındalıkların en üst seviyeye çıkarılması hedeflenir. Bu bağlamda;

• Her menünün ve ürünün hazırlanışı katkısız ve en doğal haliyle yapılır.

• Tatlı ve pastalar Osmanlı mutfağında kullanılan imalat yöntemiyle, katkı maddesi gerektirmeyen malzemelerle hazırlanır.

• Sebze ve meyveler taze olarak temin edilir.

• Günlük üretilen gıda, o gün tüketilmemesi durumunda sokak hayvanlarına verilmek üzere ayrılır.

 • Kullanılan birçok ürün, özellikle hassasiyet gerektiren et ve türevleri yalnızca GİMDES onaylı, “Helal Sertifika”ya sahip firmalardan temin edilir.

• Tedarik edilecek ürünlerin bağımsız kuruluşlar tarafından düzenlenen gıda kontrol analiz raporları görülmeden ürün tedarikine kesinlikle onay verilmez.

• Mutfaklar ürün ve tür gruplarına göre ayrıştırılmış “çevre dostu” ve marka bilinilirliği yüksek temizlik ürünleri ile dezenfekte edilerek kayıt altına alınır.

 • Mutfaklar ilgili sertifika ve yetki belgelerine sahip ilaçlama şirketleri tarafından dünya sağlık örgütünün (WHO) onayladığı pestisitler ile zararlılara karşı kontrol altında tutulur.

• Yemek üretim ve servisi ile görevli tüm çalışanlar yasalarla öngörülen periyotlarla sağlık kontrolünden geçirilir.

• Diyetisyen, Gıda Mühendisi ve Üretim Müdürü birlikteliğiyle öğrencilerin günlük kalori ihtiyacına uygun menüler hazırlanarak daha sağlıklı beslenmeleri temin edilir.

• Aylık yemek menüler hazırlanıp velilere ulaştırılır ve çocukların beslenmelerini yemek listelerinden takip etmeleri sağlanır.

• Kullanılan ürünler Türk Gıda Kodeksi’nde belirtilen şartlara uygun olup T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan onaylıdır.

Sağlıklı Büyümek İçin Sağlıklı Gıdalarla Besleniyorum

“Ne Yediğimi Biliyorum, Sağlıklı Besleniyorum” sloganından yola çıkarak menü isimlik uygulaması icra edilir. Bu uygulama sayesinde; açık büfe menü konseptinde her öğrenci almak istediği yemeğin hem kalorisini hem de yemeğin içerisinde ne olduğunu bilir. Bu şekilde öğrencilerimize bilinçli tüketim adına kolaylık sağlanır. Yemekhane, haftalık olarak üretim müdürü ve gıda mühendisi tarafından denetime tabi tutulur. Denetimler neticesinde hammadde tedariki doğru yerden doğru zamanda satın alma prensiplerine uygun olarak sağlanır. Bu hammaddelerin uygun depolarda muhafazası yapılır ve ilgili menülerde doğru bir şekilde kullanımı takip edilir. Depo, üretim ve dağıtım alanlarının tertip ve düzeninin uygunluğu kontrol edilir. Yemeklerimizde, çocukların gelişimi için önemli olan kemik suyu kullanılır. Bu sayede bulyon ve diğer katkı maddeleri kullanılmayarak öğrencilerimizin daha sağlıklı beslenmelerine yardımcı olunur. Kaya tuzu kullanılarak yapılan yemeklerin hiçbir çeşidinde tereyağ hariç katı yağ, pasta ve tatlı mamullerinde de glikoz kullanılmaz.

Diyetisyen Hizmeti

Kampüslerimizde haftanın belirli günleri hizmet veren diyetisyenlerimiz;

Anket çalışmaları, birebir görüşme, beslenme öyküsünün alınması, besin tüketim kaydının değerlendirilmesi gibi yöntemlerle öğrencilerin beslenme durumunu saptar.

• Antropometrik ölçümler sonucunda öğrencilerin vücut kompozisyonunu değerlendirir.

• Yanlış beslenme alışkanlıkları tespit edilen öğrenciler ve velileriyle birebir görüşmeler yapar.

• Beslenme eğitimlerini bir süreç olarak planlar, seminerler düzenleyip öğrencilere yeterli ve dengeli beslenme eğitimleri vererek öğrencilerde pozitif davranış değişikliği olup olmadığını gözlemler.

 • Yemekhane ve kantin gibi herkesin rahatlıkla görebileceği yerlere asılmak üzere sağlıklı beslenmeye teşvik edici mesajlar içeren görseller hazırlanmasına öncülük eder.

• Okul yöneticileri ve öğretmenler ile işbirliği içinde çeşitli faaliyetler yürütür. Öğrencilerin yemekhane ortamındaki besin tüketimlerini inceler.