NE ARAMIŞTINIZ ?

ESENYURT KAMPÜSÜ

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

“Sevgi İle Gelişen, Minik Yüreklere Dokunmak İçin Nitelikli PDR Hizmetleri”

Sosyal adaptasyonun ilk adımı olan okul öncesi eğitim 4, 5, ve 6 yaş çocuklarının, çevredeki her türlü uyarıcıya açık olduğu ve hızlı bir şekilde gelişim göstererek bazı krİtik ve önemli kazanımlar edindiği dönemdir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi tarafından çocuk için oldukça önemli olan bu dönemde sosyal, kişisel, eğitsel alanlarda geliştirmek ve destek olmak adına çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.

 

Rehberlik Biriminin Amacı:

Çınar Koleji’nde rehberlik hizmeti verilirken öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri, eğitim sürecinden bireysel yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmaları hedeflenir. Gelişim düzeyleri, ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak; duyuşsal, bilişsel, sosyal, psikomotor ve dil gelişim alanları etkili öğrenme yöntemleri ile desteklenir. Öğrenciler ile ilgili tüm gelişim süreçleri takip edilir ve bunlar kayıt altına alınır.

 

PDR Etkinlikleri:

Eğitim öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan rehberlik hizmetleri, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre planlanmaktadır. Yapılan etkinliklerin bütüncül, kapsamlı ve gelişimsel bir çerçeveye oturmasına dikkat edilmektedir. Bütün çalışmalar öğrencilerin

  • Akademik Gelişim
  • Kariyer Gelişimi
  • Sosyal-duygusal gelişim alanlarını destekleyici nitelikte hazırlanmaktadır.

Gelişimsel, yeterlilik temelli, çözüm odaklı ve kültürel farklılıkları dikkate alan, kapsayıcı bir yaklaşımla hazırlanan çalışmalar,

  • Bütüncül ve birbirini tamamlayıcı
  • Çocukların bireysel ihtiyaçlarını temel alan, özelliklerine uygun ve yeteneklerini geliştirici,

Öğrencinin aktif şekilde sınıf içi çalışmalara katılımına imkân veren, bilimsel ve bireysel farklılıkları destekleyici niteliklerdedir.

Geleneksel hale gelen bazı etkinlerimiz, “Büyüğüm ve Ben”, “Veli Seminerleri”dir. Bu etkinliklerle velilerin de eğitim sürecine dahil olması, güncel bilgiler ışığında öğrencilerini takip etmeleri hedeflenmektedir. Planlanan çalışmalar için gerekli raporlamalar yapılmakta ve bu çalışmalarda mümkün olduğunca yaşam becerileri atölyeleri kullanılmaktadır.

Rehberlik servisimiz hem kendine özgü çalışmalarla, hem disiplinler arası işbirliği yaparak öğrencilerimizin, kendini ifade edebilen, sorunlarını yapıcı bir şekilde çözebilen, çevresi ile uyumlu, sağlıklı kişiliğe sahip bireyler olması için çalışmaktadır.

 

Eğitsel Anlamda Akademik Tanılama:

Öğrencilerimizin ;

• Duygusal, sosyal, bilişsel, psikomotor ve dil gelişimi

• Eğitsel açıdan güçlü ve zayıf yönlerinin analizi

• Eğitsel gelişim sürecinin analizi her dönem sonunda rapor halinde velilerimiz ile paylaşılmaktadır.

Ayrıca ilkokula başlayacak çocuklarımıza okul olgunluğu testi yapılmakta ve rapor halinde  velilerimiz ile paylaşılmaktadır.