NE ARAMIŞTINIZ ?

ESENYURT KAMPÜSÜ

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

"PDR Hizmetleri ve Öğrencilerin Her Zaman Yanı Başında"

Bilişsel unsurlar ilk kez ilkokul döneminde çocukların hayatına yoğun bir şekilde girer. Çocukların ben merkezci dönemden çıkmaları, arkadaşlarıyla empati geliştirebilmeleri, sınıf içerisinde uyumlu davranışlar sergileyebilmeleri ve olumlu arkadaşlık ilişkileri geliştirmeleri psiko-sosyal açıdan gelişimi için oldukça önemlidir. Aynı zamanda, kurallı ortamlarda çocukların öğrenmeye çalıştıkları bilgileri içselleştirebilmeleri ve akademik seviyelerini geliştirebilmeleri için belirli yönergeleri takip edebilmeleri gerekir. Bu da ancak çocukların sorumluluk bilinçlerinin ve irade süreçlerinin gelişebilmesiyle mümkün olur. Çınar Koleji ilkokul psikolojik danışmanlık ve rehberlik faaliyetleri de çocukları bu açılardan kapsamaya, velilerle iş birliği halinde çalışmalar yapmaya ve en önemlisi karakter ve ahlaki gelişimine öncelik vermeye özen gösterir.

 

Çınar Koleji’nde Rehberlik Biriminin Amacı:

Okulumuzda rehberlik birimi bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresi ile sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için yürütülen bir hizmettir.

 

Rehberlik Biriminin İşlevi

• Bilgilendirme

• Destekleme

• Yol gösterme

Yukarıda ifade edilen yöntemlerle bireyin kendini gerçekleştirmesi hedeflenir.

 

PDR Etkinlikleri:

Eğitim öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan rehberlik hizmetleri, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre planlanmaktadır. Yapılan etkinliklerin bütüncül, kapsamlı ve gelişimsel bir çerçeveye oturmasına dikkat edilmektedir. Bütün çalışmalar öğrencileri

  • Akademik Gelişim
  • Kariyer Gelişimi
  • Sosyal-duygusal gelişim alanlarını destekleyici nitelikte hazırlanmaktadır.

Gelişimsel, yeterlilik temelli, çözüm odaklı ve kültürel farklılıkları dikkate alan, kapsayıcı bir yaklaşımla hazırlanan çalışmalar,

  • Bütüncül ve birbirini tamamlayıcı
  • Çocukların bireysel ihtiyaçlarını temel alan, özelliklerine uygun ve yeteneklerini geliştirici,
  • Öğrencinin aktif şekilde sınıf içi çalışmalara katılımına imkân veren, bilimsel ve bireysel farklılıkları destekleyici niteliklerdedir.

Özellikle Geleneksel hale gelen bazı etkinlerimiz, “Büyüğüm ve Ben”, “Veli Seminerleri”, “Öğrenci Tanılama Çalışmaları” dır. Planlanan çalışmalar için gerekli raporlamalar yapılmakta ve bu çalışmalarda mümkün olduğunca yaşam becerileri atölyeleri kullanılmaktadır.

Bununla beraber grup çalışmaları öğrencilerin ihtiyaçlarına göre gerekli desteği sunmakta, özgüvenli, problemlere çözüm odaklı yaklaşan, sorunları ile yüzleşen, çözüm arayan üretken bireyler olarak hayata hazırlanmalarına destek olmaktadır.