
“TÜBİTAK Proje Yarışması”nda “Marmara Bölge Finali”ndeyiz
TÜBİTAK tarafından düzenlenen “46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması”nda toplam 4 projeyle “Marmara Bölge Finali”ndeyiz.
30 Mart - 2 Nisan 2015 tarihlerinde Marmara Bölge Sergisi’ne katılacak projeler arasından belirlenecek bölge birincileri Mayıs ayında Ankara’ya davet edilecekler.
Sayısal alanda;
1- Öğrencilerimizden Zehra KÜÇÜK ve Merve DEĞİRMENCİ’nin Zeynep Esra ESEN danışmanlığında "Matematik" alanında hazırladığı “Eğri Satranç Tahtasındaki Kelebekler” projesi ve
2- Zeynep Bilge KOZANOĞLU ve İkbal UZUN’un Ramazan Pehlivan danışmanlığında ‘’Sosyoloji’’ alanında hazırladığı “Okul Başarısında Öğretmen Faktörü Ve Bisal Eğitim Modeli’’ adlı projeleri 46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda (TÜBİTAK) “Marmara Bölge Finali”ne kalarak sergiye davet edildiler.
Sözel alanda ise;
3- Öğrencilerimizden Hümeyra FİDAN ve Zeynep DAL, danışman öğretmenleri Eda DAŞDAN danışmanlığında Tarih alanında “Anadolu İnsanının Mahremiyete ve İnsana Bakışının Son Hali; Kapı Tokmakları ve Kapı Halkaları” isimli projeleri ve
4- Gülcenaz AKINCI ve Ayşe Betül ÇETİN, danışman öğretmenleri Yasemin ÖDÜK rehberliğinde Tarih alanında “Devlet-i Ali’yenin İletişim Operatörleri; Peykler” isimli projeleriyle ön elemeyi geçerek bölge finallerine katılmaya hak kazandılar.
Öğrencilerimiz ortaya koydukları “EĞRİ SATRANÇ TAHTASINDAKİ KELEBEKLER” projesiyle;
Kelebekler teoreminden faydalanarak kullanılan temel teoremleri, düzgün olmayan dörtgenlerin alanlarını hesaplamada kullanmak ve 10. sınıf matematik konularımızda var olan dörtgenlerin alanları ve özelliklerini inceleyerek düzgün olmayan dörtgenlerin alanlarını, satranç tahtası biçiminde düşünüp hesaplamaya çalışmayı amaçlıyorlar.
“OKUL BAŞARISINDA ÖĞRETMEN FAKTÖRÜ VE BİSAL EĞİTİM MODELİ’’ projesinde ise;
Bir ülkenin geleceğini etkileyen en önemli kurumlardan biri eğitimdir. Eğitimde yaşanan her problem bireyler üzerinden topluma yansımaktadır. Bugün eğitim alanında var olan sorunlar ileride sosyal, kültürel, siyasal ve ekonomik alanlarda daha büyük sorunlar olarak karşımıza çıkacaktır. Tüm bunlardan dolayı eğitime son derece önem verilmeli; asla gözden çıkarılamayacak bir sosyal kurum olduğu unutulmamalıdır. Geleceğini düşünen ülkeler en büyük yatırımları eğitime yapmalıdır bilinciyle Bağcılar İbni Sina Anadolu Lisesi ve başarı grafiği ve nedenleri incelenmiş ve bir model üretilmiştir.
Başarılarıyla bizleri gururlandıran öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerini kutlar, başarılarının devamını dileriz.