Başarılı ve Erdemli Nesiller Yetişiyor
Ahlaklı ve başarılı nesiller yetiştirmek, okulumuzun temel misyonudur. Akademik kadro yapılanmasından, eğitim öğretim programına kadar okulu okul yapan her bir uygulama bu misyon ışığında, sisteme dahil edilir, planlanır ve yürütülür. Bu yapılırken çağın gerekleri dikkate alınmakta ve öğrencilerimiz buna göre yetiştirilmektedir. Çağını aşmayı düşünebilen, sorgulayan, araştıran, sanat ve spor gibi birçok açıdan kendini yetiştirmiş fertler yetiştirmek programımızın merkezindedir.
Uygulamalı Eğitim, Küresel Vizyon
Türkiye’nin ilk Yaşam Becerileri Merkezi atölyelerini inşa etmiş bir okul olarak, yaparak yaşayarak öğrenmeyi kalıcı öğrenmenin basamaklarından biri olarak düşünüyor, derslerimizi ve sair zamanları buna göre tasarlıyoruz.
Öğrencilerimizin dünya vatandaşları olabilmeleri konusunda üst düzey bir yabancı dil eğitimi alması sağlanır. Uluslararası standartlarda sınavlar ve içerikle yabancı dile eğitimi verilir.
Düşünen Gençlik, Güçlü Gelecek
Okulumuzun güçlü çalışmalarından biri olan Genç Düşünce Platformu ile, dünya meselelerini dert edinebilen, üst düzey okumalar yapan, ifade kabiliyeti yüksek entelektüel fertler yetiştirilir. Kendine ait bir eğitim programı olan “şahsiyet ve meziyet sahibi fertler için…” şiarıyla yola çıkan Genç Düşünce Platformu; irade yönetimi, anlama ve mülahaza geliştirme, dil bilinci oluşturma, okuma, sözlü ve yazılı ifade, takım çalışması gibi üst düzey becerileri kazandıran çalışmalarla mezun olduktan sonra da devam eden bir yapıdır.
Üniversite sınavlarına hazırlıkta, 30 yıllık tecrübesi ile son derece hassas, sıkı ve yakından takiple, uzman öğretmenlerle, eğitim koçluğu sistemi ve ATAK birimi ile rüştünü ispat etmiş bir YKS hazırlık programı uygulanmaktadır.
Manevi Gelişim İçin Erdemler Eğitimi
Çocukluktan yetişkinliğe geçişin en büyük adımı olan lise çağındaki öğrencilerimiz, merkezinde dört temel erdemimiz olan iffet, şecaat, hikmet ve adaletin olduğu bir eğitim atmosferinde nefes alır. İçinde yaşanılan çağın meydan okumalarına “vaktin çocuğu” olarak karşı dururken, erdemlerin gelenekten geleceğe uzanan yolculuğunda kendisini özne olarak inşa eder. Her ay tüm sınıf düzeylerinde erdemler uygulama ve etkinlikler aracılığıyla öğrencilerimizin ana gündemi olur. Akademik başarıyı erdemli olmanın tamamlayıcı unsuru olarak gören öğretmen ve öğrencilerimiz, Türk-İslâm şuuruyla donanmış bir şekilde kendisini hazırlar.
Erdemler Eğitimini Merkeze Alan Sosyal ve Kültürel Etkinlikler
Kur’an-ı Kerim Eğitimi
Seçkin Eğitim Kadrosu ile Verimli Dersler
Umut Çınar'ı Projesi
Erdemler Eğitimini Merkeze Alan Sosyal ve Kültürel Etkinlikler
Kur’an-ı Kerim Eğitimi
Seçkin Eğitim Kadrosu ile Verimli Dersler
Umut Çınar'ı Projesi
Dünya Standartlarında
Aktif Yabancı Dil Eğitimi
Çınar Koleji’nde İngilizce eğitimi, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) standartlarına uygun biçimde anaokulundan başlayarak lise mezuniyetine kadar bütüncül ve yoğun bir yapıda sürdürülür. Bu süreçte hedef, öğrencilerimizin dili yalnızca öğrenmeleri değil, düşüncelerini yabancı dilde özgüvenle ifade edebilen, eleştirel düşünebilen ve takım çalışmasına açık bireyler olmalarıdır.
Lise kademesinde uygulanan kur sistemi ve seviye sınıfları, öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanır. Bu yapı, her öğrencinin dil becerilerini bulunduğu seviyeden başlayarak adım adım geliştirmesini sağlar. Program aynı zamanda öğrencilerimizin uluslararası geçerliliğe sahip sınavlara (Cambridge, FCE, PTE vb.) hazırlanmalarını destekler ve CEFR düzeylerine göre belirlenmiş hedeflerle yönlendirilir. 11. sınıftan itibaren beceri temelli konuşma pratiğine ağırlık verilerek, öğrencilerimizin dili akıcı ve doğal bir şekilde kullanmaları amaçlanır.
Programın özgün yönlerinden biri de Self Awareness müfredatıdır. Bu derslerde, Mantıku’t-Tayr okumaları üzerinden erdemler sembolik bir dil ile işlenir; öğrencilerin dili yalnızca bir iletişim aracı değil, aynı zamanda anlamı ve erdemleri keşfetme yolu olarak deneyimlemeleri sağlanır.
Çınar Koleji, modern teknolojilerle desteklenen sınıfları, deneyimli kadrosu ve zengin uluslararası proje, yarışma ve yurtdışı dil programlarıyla öğrencilerini küresel dünyada etkin iletişim kurabilen, CEFR standartlarına göre güçlü dil yeterliliklerine sahip bireyler olarak geleceğe hazırlar.
Ölçme ve Değerlendirme
Ayrıca öğrencilerimize, uluslararası geçerliliğe sahip sertifika programlarına (Cambridge English, FCE, PTE vb.) hazırlık sürecinde rehberlik edilmekte ve gerekli akademik destek sağlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz, dil becerilerini yalnızca kurum içi değerlendirmelerle değil, aynı zamanda uluslararası standartlarda sertifikalarla da belgelendirme imkânı elde etmektedir.
Görevlendirme ve Takip
Ayrıca peer learning (akran öğrenimi) kapsamında verilen grup görevleri, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerine, iş birliği yapmalarına ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar. Böylece öğrencilerimiz, hem bireysel hem de kolektif sorumluluk bilinciyle dil öğrenimlerini derinleştirir.
Mun - Model United Nations
Yurtdışı Dil Okulları
Yurtdışı dil okulları, Çınar Koleji öğrencilerinin yabancı dili yaşayarak öğrenmelerine katkı sağlayan, aynı zamanda sorumluluk, iş birliği ve kültürlerarası anlayış kazandıran değerli bir eğitim fırsatıdır.
Sosyal Etkinlikler
Ayrıca öğrencilerimiz, yarışmalar, geziler ve kültürel etkinlikler aracılığıyla dili doğal bağlamlarda kullanma fırsatı bulur. Tüm bu etkinlikler, peer learning (akran öğrenimi) yaklaşımına dayalı olarak kurgulanır; öğrenciler hem birbirlerinden öğrenir hem de sürece rehberlik etme becerisi kazanırlar. Çınar Koleji, bu sosyal etkinlikler aracılığıyla öğrencilerini yalnızca akademik olarak değil; aynı zamanda iletişim, iş birliği ve sorumluluk alanlarında da güçlendirir.
Kulüpler
Media Club ile öğrencilerimiz, okul gazetesi hazırlıkları ve medya içerikleri üretimi aracılığıyla yazılı anlatım, haber dili ve eleştirel medya okuryazarlığı becerilerini pekiştirirler. Ayrıca uluslararası sınav hazırlık kulüpleri, öğrencilerimizin Cambridge, FCE, PET veya PTE gibi uluslararası geçerliliğe sahip sınavlara hazırlanmalarına destek sağlar. Bu kulüpler aracılığıyla öğrencilerimiz, dili yalnızca sınıf içinde öğrenilen bir araç olmaktan çıkarıp; tartışmalarda, medya üretiminde ve uluslararası akademik hazırlıklarda etkin bir iletişim ve ifade becerisine dönüştürme fırsatı bulurlar.
Sosyal Etkinlikler
Ayrıca öğrencilerimiz, yarışmalar, geziler ve kültürel etkinlikler aracılığıyla dili doğal bağlamlarda kullanma fırsatı bulur. Tüm bu etkinlikler, peer learning (akran öğrenimi) yaklaşımına dayalı olarak kurgulanır; öğrenciler hem birbirlerinden öğrenir hem de sürece rehberlik etme becerisi kazanırlar. Çınar Koleji, bu sosyal etkinlikler aracılığıyla öğrencilerini yalnızca akademik olarak değil; aynı zamanda iletişim, iş birliği ve sorumluluk alanlarında da güçlendirir.
Lise Kademesi Kur Sistemi
Süreç boyunca uygulanan Pass Master Sınavları, öğrencilerin gelişimlerini ölçmek ve ihtiyaç duyulduğunda kurlar arası geçişleri sağlamak için kullanılır. Böylece dil eğitimi, durağan bir yapı olmaktan çıkar; öğrencilerin performansına göre şekillenen dinamik bir sistem hâline gelir.
Yaşam Becerileri Merkezi
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı Yaşam Becerileri Merkezi’ne sahip olan Çınar Koleji’nde Mutfak Sanatlarından Kodlama ve Robotik’e, Tekstil Tasarım’dan Düşünme Becerileri’ne 14 farklı atölye mevcuttur.
Çınar Kolejinde Eğitim
Parlak Bir Gelecek, Sağlam Bir Kariyer
Şimdi’yi En İyi Şekilde Yönetmek, Geleceği En Doğru Şekilde Planlamak
Lisede Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi; birer yetişkin olmaya hazırlanan lise öğrencilerinin; yaşları gereği içinde bulundukları kırılgan süreçleri yönetmeleri, sorunlarla baş edebilmeleri, akademik planlar yapabilmeleri için veriye dayalı rehberlik ve yönlendirme süreçlerini planlar ve uygular.
YKS sürecindeki öğrencileri bireysel, yakından ve sıkı takip ederek, sahadan aldığı veriler doğrultusunda görüşmeler yapar, “öğrenci- eğitim koçu-veli” üçgenini yönlendirir, destekler.
Rehberlik Biriminin Amacı
PDR Felsefesi
Liseyi bitiren gençlerin çoğu yüksek tahsile devam edeceklerdir. Orta öğretimin gayesi ihtisas öğretimine hazırlamaktır. Lise sınıflarında, ilimlerin hepsinden birer parça tadarak kendi kabiliyetini sezip keşfetmek ve ona ait ufak bir hazırlıkta bulunmak gerekir.
Rehberliğin Amacı
- Kişisel Sosyal Gelişim
- Karakter Gelişimi
- Mesleki Kariyer Geliştirme ve Planlama
Kişisel Sosyal Tanılama
- Kişilik gelişimi
- Öz güven ve yeterlikler
- Kişisel sorunlar ve sorun alanlar
- Kendini ifade edebilme
- Uyum
Eğitsel Akademik Tanılama
- Başarı anahtarları
- Eğitsel güçlü ve zayıf yönlerin analizi
- Çalışma alışkanlıkları ve öneriler
- Eğitsel gelişim sürecinin analizi
Mesleki Kariyer Tanılama
- Mesleki yetenekler, ilgiler, değerler
- Mesleki, tercih listesi oluşturma
PDR
Etkinlikleri ve Modeli
PDR Etkinlikleri
- Psikolojik Danışmanlık
- Okul – Öğrenci – Veli İşbirliği
- Önleyici Disiplin
- Ar-Ge Program Geliştirme Çalışmaları
- Kariyer Planlaması – Seminerler
- Meslek Tanıtımları – Üniversite Tanıtımı
- Tanılama, Kişisel Gelişim,
- Karakter Eğitimi, Değerler Eğitimi
PDR Yapılandırmacı – Çözüm Odaklı – Önleyici Modeli
- Tanılama
- Test –Envanter- Gözlem
- Bireysel Öğrenci Görüşmeleri
- Grup Görüşmeleri
- Veli Görüşmeleri (Bireysel-Veli Buluşmaları-Ziyaret)
- Seminer-Panel-Toplantı
- Etkinlik-Eğitim
PDR Yapılandırmacı – Çözüm Odaklı – Önleyici Modeli
- YBM Kullanımı
- Değerler /Akademik Hedefler Süreci
- Ofis-Zümre-İdari Görüşmeleri
- Resmi Evrak
- Aylık Pano
- Mesleki/Kariyer Rehberliği
- YKS Çalışmaları
Çınar Eğitim Modeli ile Yüksek Başarı
Çınar Koleji 30 yıla varan tecrübesi ile ülkemizin en iyi üniversitelerine yüzlerce öğrenci yerleştirmiş köklü bir kurumdur. Tecrübesi ve günceli takip eden uygulamalarıyla köklü ve sistemli bir YKS hazırlık programına sahip okulumuzda gün 08.30’da başlar, 22.00’de biter.
9. ve 10. Sınıf YKS Çalışmaları
Çınar’da YKS hazırlığı 9. sınıftan itibaren başlar. 9 ve 10. sınıflarda; konu tarama testleri, başarı izleme sınavları (BİS), deneme sınavları ile sahanın nabzı sürekli tutulur. Oradan alınan veri ile öğrencinin ihtiyacı belirlenir ve ihtiyaca yönelik çalışmalar yapılır. PDR ve danışman öğretmen takibi bu alanın vazgeçilmez, büyük ve önemli bir parçasıdır.
11. Sınıf YKS Çalışmaları
10. sınıf biter bitmez, tüm öğrencilerimiz birer “YKS öğrencisi”dir. 11. sınıflarımız okullar açılmadan önce sene başı kampa gelir ve 12. sınıflarımızla birlikte maratona başlarlar. Çalışmaları şu şekilde sıralamak mümkündür:
- Ders programına yerleştirilmiş TYT dersleri
- Deneme sınavları ve takibi
- Başarı İzleme Sınavları (BİS) ve takibi
- PDR ve danışman öğretmenin veriye dayalı, sıkı ve yakın akademik takibi
- Hafta içi, 16.30- 18.00 arası branş öğretmenleri eşliğinde soru çözümü
- Hafta içi, 18.30- 20.00 arası gözetmen eşliğinde bireysel soru çözümü
- Hafta içi, 20.30- 22.00 arası gözetmen eşliğinde bireysel soru çözümü
- Cumartesi günleri yarım gün etüt
- Sene başı YKS kampı
- Kasım ara tatilinde okul içi YKS kampı
- Şubat tatilinde üniversitede YKS kampı
- Nisan ara tatilinde okul içi YKS kampı
- Mayıs ayında şehir dışı YKS kampı
12. Sınıf YKS Çalışmaları
11. sınıfta birer “YKS öğrencisi” olarak gördüğümüz öğrencilerimiz için 12. sınıfta her şey biraz daha yoğunlaşır. 12.sınıf öğrencilerine yönelik yapılan çalışmalar;
- Koçluk sistemi
- YKS odaklı ders programı
- Her hafta en az 1 deneme sınavı ve takibi
- Başarı İzleme Sınavları (BİS) ve takibi
- Hafta içi, 16.30- 18.00 arası branş öğretmenleri eşliğinde soru çözümü
- Hafta içi, 18.30- 20.00 arası gözetmen eşliğinde bireysel soru çözümü
- Hafta içi, 20.30- 22.00 arası gözetmen eşliğinde bireysel soru çözümü
- Cumartesi günleri yarım gün etüt
- Sene başı YKS kampı
- Kasım ara tatilinde okul içi YKS kampı
- Şubat tatilinde üniversitede YKS kampı
- Nisan ara tatilinde okul içi YKS kampı
- Mayıs ayında şehir dışı YKS kampı
YKS Hazırlık Programı
Koçluk Sistemi
12. sınıfta öğrencileri yakın ve sıkı takip edebilmek amacıyla koçluk sistemi kullanılır. YKS hazırlık konusunda tecrübeli hocalarımız ilgilendikleri 7-8 öğrenci ile her hafta yüz yüze görüşmeler yapar. Koçluk sisteminde;
- Öğrenciye özel plan program yapılır ve takip edilir.
- Günlük takip haftalık görüşme odaklı bir sistemdir.
- Her hafta PDR birimi öğrencilerinin durumunu analiz eder.
- Veliye anlık bilgi aktarılır, veliden bilgi alınır. Belirli aralıklarla idare- koç- pdr- veli görüşmeleri yapılır.
Serbest Çalışma Salonu-Soru Çözüm Odası
Hafta içi okul çıkışlarında serbest çalışma salonları ve soru çözüm odaları öğrencilerimizin kullanımına sunulur.
Işıklar Cumartesi de Açık!
11 ve 12. sınıfta okumak hafta sonlarını da değerlendirmeyi zorunlu kılar. Çınar YKS Programı hafta içi öğrendiklerini hafta sonu sınavlarıyla ölçmeyi ve pekiştirmeyi amaçlar.
Sınav Sonrası Analizler
Cuma ve Cumartesi günleri yapılan deneme sınavlarının ardından, aynı gün sınav sonrasında soruların çözümü ve analizi yapılır. Pazartesi günleri Akşam Denemeleri yapılır.
Tüm Lise Müfredatı Bir Yılda Ellerinde
Çınar YKS Programı, 4 yıllık lise müfredatının tamamını son sınıfta tekrar ele alarak yıllardır en iyi üniversitelere gönderdiği öğrencilerine her sene yenilerini ekler.
YKS Rehberlik Çalışmaları
Çınar YKS hazırlık programı her alanda olduğu gibi rehberlik alanına da farklı bir açılım getirerek “Rehberlikte Koçluk Sistemini”ni uygular. Bu sistem akademik hayatında öğrencinin başarı ve becerilerini arttırma amacıyla öğrenci ile eğitim koçu arasında kurulan iş birliğidir. Öğrenci koçluğunun amacı öğrenciyi önceden belirlenen hedefler doğrultusunda motive etmek, yönlendirmek ve öğrencinin bu zaman içinde yaşadığı zorluklarla baş etmesini sağlamaktır.
Kariyer Günü Etkinliği
Okul rehberlik birimi, mesleki rehberlik çalışması kapsamında her yıl “Kariyer Günü” etkinliği düzenler. Festival havasında geçen bu etkinlikte, 25-30 üniversite okulda ağırlanır. Üniversite ve bölüm tanıtımları yapılır. Çeşitli eğlenceler de düzenlenerek öğrencilerin hem günceli yakalamaları hem de rahatlamaları sağlanır.
Meslek Zirveleri
Yıla yayılmış şekilde kariyerinde uzman isimlerle öğrenciler bir araya getirilir ve bir söyleşi yapılarak hem meslek tanıtımı yapılır hem de öğrencilerin sorularına cevap aranır.
Üniversite Ziyaretleri
Öğrencilerimizin motivasyonunu yükseltmek ve içine girecekleri ortamı önceden görmelerini sağlamak amacıyla Türkiye’nin saygın üniversitelerine geziler düzenlenir.
Öğrencimiz, gezi kapsamında üniversite içerisinde yer alan derslikleri, kampüs yapısını görme fırsatı bulurken hayalindeki meslek hakkında da daha detaylı bilgi sahibi olma fırsatı bulur.
Bedensel Gelişim İçin Sağlıklı Spor
Çınar Koleji lise kademesinde beden eğitimi ve spor çalışmalarıyla, öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda belirli bir spor branşına yönlendirilir, sporcu – öğrenci ve iyi bir spor seyircisi olarak spor faaliyetlerine katılımları sağlanır. Öğrencilerimizin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak birey toplum yönünden sağlıklı, mutlu, dürüst ve kişilik sahibi, yapıcı, üretken, yaşam boyu spor ilkelerini benimsemiş, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın gerektirdiği davranışları kazanmış bireyler olarak yetişmeleri sağlanır.
Öğrencilerimizin Gelişimi
- Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirir ve geliştirir.
- İyi duruş alışkanlığı edinir.
- Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinirler.
- Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilirler.
- Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını kavrar, törenlere katılmaya istekli olurlar.
- Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak, boş zamanlarını spor faaliyetleri ile değerlendirmeye istekli olur.
- Temel sağlık kuralları ve ilkyardım ile ilgili, bilgi, tavır ve alışkanlıkları edinir.
- Tabiatı severek temiz hava ve güneşten faydalanır.
- Görev ve sorumluluk alır, lidere uyar ve liderlik yapar.
- Kendine güven duyma, yerinde çabuk karar verir.
Kültür ve Sanat ile Gelişen ve Sosyalleşen Genç Zihinler
Okulumuzda lise kademesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyalleşmesine ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak akademik eğitimin yanı sıra sosyal ve kültürel faaliyetler de yapılır. Sosyal ve kültürel faaliyetler kapsamında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrencide güven ve sorumluluk duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. Öğrencilerde yeni ilgi alanlarının oluşmasına ve yaşam becerileri kazanmalarına yönelik faaliyetler yapılır.
Veli ile de Paylaşılan Sosyal Faaliyetler Takvimi
Okullarımızda ortak şekilde aylara göre ‘Yıllık Sosyal Faaliyet Takvimi’ hazırlanır ve bu takvim velilerimizle paylaşılır. Bu takvim kapsamında yapılan etkinlikler şunlardır:
- Belirli gün ve haftalara yönelik etkinlikler (Aşure günü, Kutlu doğum)
- Müze ziyaretleri
- İl dışı gezileri (Bursa, Safranbolu, Çanakkale, Kapadokya vs.)
- Tarihi ve kültürel mekan gezileri
- Salon programları (Sinema-tiyatro, münazara, şiir, seminer, söyleşi, yarışma vb.)
- Okul içi etkinlikler ve sergiler
- Eğlenceli Aktiviteler (Paintball, pasta yarışması, çocuk spor yarışmaları)
- Spor-sanat etkinlikleri (Okul içi ve dışı turnuvalar, yarışmalar, sergiler vb.)
- Bilim-Kültür sanat yılsonu bahar şenliği (YBM, spor, görsel sanatlar, müzik, bilim vb.)
- Resim yarışmaları
- Akıl oyunları turnuvaları (Mangala, Satranç, Resfebe, Quridor vb. turnuvalar)
- İl içi veli gezileri (Tarihi, kültürel ve doğal mekanlara)
Sanatsal Eğitim ile Estetik Bir Bakış Açısı
Okumuzda görsel sanatlar atölyelerinde öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini en etkili ve eğlenceli bir şekilde aktarmaları sağlanır. Sanat formasyonu almış öğretmen kadromuz, öğrencilerin kendilerini en iyi ifade edebildikleri teknikleri onlara öğretir. Her öğrenci atölyelerimizde “Bunu ben yaptım’’ diyebileceği ve evine asabileceği çalışmalar üretir. Yapılan çalışmalar okul içerisinde ve okul dışında çeşitli mekânlarda sergilenir. Ayrıca yetenekli öğrenciler yetenekleri doğrultusunda yönlendirilir. Görsel sanatlar dersleri sadece 9. sınıfta yapılır ve 10. sınıfta da bir dönem dönüşümlü olarak işlenir.
Okulumuzun Atölyelerinde Yapılan Çalışmalar
- Ahşap yakma-boyama,
- Cam boyama,
- Tuval,
- Seramik boyama,
- Ayna kumlama,
- Ebru
Lise Öğrencilerine Yönelik Müzik Eğitimi
Öğrencilerimizin işitsel ve estetik algı yeteneklerini geliştirmek amacıyla uygulamalı müzik dersleri yapılır. Öğrencilerin bu dersler ile müziği sevmeleri ve olumlu bir tutum sergilemeleri hedeflenir. Müzik dersleri kapsamında öğrencilerin aşağıdaki kazanımlara sahip olması amaçlanır:
- Öğrencilerimizin müziğe yönelik olumlu tutum sergilemelerini, müzik dersini sevmelerini sağlamak
- Müzik temel kavramlarını tanımalarını sağlamak
- Müziksel işitme ve ritim duygusunu geliştirmek
- Öğrenciye kendi sesini sevdirip, doğru ve etkili kullanmasını sağlamak
- Bireysel ve toplu olarak iş yapabilme kabiliyetini geliştirmek
- Müzik alanında estetik beğeni düzeyini gelişmesini sağlamak
- İlgi ve yetenekleri doğrultusunda öğrencilerimizi yetiştirmeyi sağlamak
- Bilinçli bir dinleyici olmalarını sağlamak
- Derslerimizde yapılan çalışmalarla da öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda hafta sonu yapılan müzik kulüplerine yönlendirilir.