Zihinsel Gelişimini Tamamlamış Küçük Bireyler Yetiştirme
Sorgulamaya dayalı, bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu ve geriye dönük bilgilerin canlandırıldığı eğitim sistemimizle; dinleme, anlama, karşılıklı konuşma ve tartışma konularında bilgili; sözlü anlatım, okuma farkındalığı ve ses eğitimi alanlarında özgüvenli; anadiline hâkim, betimleme becerisine sahip, hayal kurabilip aktarabilen, ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapabilen, saygı gösteren örf adet ve geleneklerimize sahip çıkabilen, küçük yetişkinler eğitmek amaçlanır.
Sağlıklı Bir Gelişim İçin Eğitimin
Temellerini Okul Öncesinde Atıyoruz
Temellerini Okul Öncesinde Atıyoruz
Okulumuzda dil ve iletişim, kişisel ve sosyal kalkınma, değerler eğitimi, matematik-fen eğitimi, doğa bilimleri, güzel sanatlar, beden hareket ve sağlık eğitimi alanlarında doğal ve kültürel ortamlar aracılığı ile şeffaf, geri bildirimlere dayalı, istekler doğrultusunda gelişmeye açık emsal teşkil eden bir okul öncesi eğitimi verilmesine olanak sağlayan eğitim çalışmaları ve aktiviteler düzenlenmektedir.
Sorumluluk Sahibi Bireyler
Başarılı ve erdemli nesiller yetiştiren Çınar Koleji’nde öğrencilerimizin, sevgi odaklı sorumluluk, uygulama odaklı öz bakım becerileri, deneyim sağlayarak görgü kurallarını yaşamaları ve yaşattırmaları hedeflenir. Öğrendiklerini başta okul yaşantısı olmak üzere tüm hayatlarında kullanmaları yönünde gayret edilir.
Sevgi ile Şekillenen Erken Dönem Manevi Eğitim
Modern hayatın tüm tehlikeleri ve kötülüklerine karşı nesillerimizi korumak; öğrencilerimizi fikren ve ahlaken besleme düşüncesi günümüzde farklı bir öneme sahiptir. Erdemler eğitiminin en önemli gayesi, çocuklarımızın yüreklerini, yaratılış gayemiz doğrultusunda, insanı insan yapan değerlerle donatmaktır. Bu doğrultuda erdemler eğitimi “Başarılı ve Erdemli Nesiller” yetiştirmek için eğitim hayatında önemli bir yere sahiptir. Okulumuzda çocuklarımızın; inançlı, ahlaklı, vatanını, milletini seven, topluma yararlı insanlar olmaları için çeşitli eğitim çalışmaları yapılmakta; bizleri değerli kılan ahlaki özelliklerimizi ve değerlerimizi bilen, yaşayan ve yaşatan nesiller yetişmesi için çeşitli önemli faaliyetlere imza atılmaktadır.
Okul Öncesinde
Erdemler Eğitimi
Kişilik yapısı 0-7 yaşlar arasında oluşan öğrencilerimize, yetkin bir eğitim kadrosu ile sevgi merkezli bir yaklaşımla; temel görgü kuralları, sorumluluk duygusu, yardımlaşma, paylaşma, başkalarının hakkına saygı, merhamet, şefkat gibi ahlakî erdemlerimiz çeşitli etkinliklerle davranış olarak kazandırılır.
Kur’an-ı Kerim
Eğitimi
Bu dersin temel amacı; kutsal kitabımız Kur’an-ı Kerim’i seven, mesajlarını anlayan, doğru bir şekilde okuyabilen, sureleri öğrenen ve Kur’an kültürüne sahip bireyler yetiştirmektir. Okul öncesi dönemdeki öğrenciler her gün bir saat Kur’an eğitimi alırlar. Her sınıfta iki öğretmen eşliğinde yürütülen derslerde, Kur’an harfleri önce etkinlikler ve oyunlarla toplu şekilde öğretilir, ardından bireysel okuma çalışmaları yapılır. Dersler, akıllı tahta aracılığıyla Diyanet Kur’an-ı Kerim portalı temel alınarak, görsel materyaller, videolar ve ses kayıtlarıyla desteklenerek zenginleştirilir.
Sevgili ile Şekillenen Erken Dönem Erdem Eğitimi
Her çocuk fıtrat üzere doğar. Var oluşuyla yaratılmışların en şereflisi olan İnsan, içinde yaşadığı dünyanın sonsuz uyaranlarına muhatap olur. 1995’ten bugünümüze “Başarılı ve Erdemli Nesiller” hedefiyle yola çıkan okulumuz, fıtratın güzelliğini içinde yaşanılan çağda açığa çıkaracak çalışmaları okul öncesinden itibaren başlatmaktadır. İdeallerine sıkıca bağlı olan öğretmenlerimizin örnekliğiyle yavrularımız fıtratlarındaki hayırlı özle irtibatını korur. Buna ilaveten, Türkiye’de bir ilk olarak erdemler okulumuzda çeşitli uygulamalar aracılığıyla her ay bir erdem gündem edilecek şekilde işleyişin ana parçası olarak yapılandırılmıştır.
Okul Öncesi Erdemler Eğitimi
Kur’an-ı Kerim Eğitimi
Okul Öncesi Erdemler Eğitimi
Kur’an-ı Kerim Eğitimi
Yabancı Dilin Temellerini
Erken Yaşta Atan Nitelikli Eğitim
Dil ediniminin en güçlü olduğu dönem 0–6 yaş arasıdır. Bu yüzden Çınar Koleji’nde yabancı dil yolculuğu anasınıfında başlar. Çocuklarımız, alanında deneyimli öğretmenler eşliğinde etkileşimli ve eğlenceli derslerle dile adım atar.
Bu derslerde hareketle öğrenme, drama, canlandırma ve hikâye anlatımı gibi yöntemler kullanılır. Çocuklar dili yalnızca dinleyip tekrar etmez; oyunlar, rol yapma ve günlük yaşamdan alıntılarla dili doğal ortamda kullanmayı öğrenir.
Eğitimimizin temelinde üç güçlü yaklaşım vardır:
Merak uyandırmak
Çocukların soru sormasını teşvik ediyor, öğrenme sürecini keşfetmeye dayalı hale getiriyoruz.
Birlikte öğrenmek
Akranlarıyla paylaşım yaparak iletişim becerilerini geliştiriyorlar.
Anlamlı bağ kurmak
Öğrendikleri ifadeleri gerçek yaşamda nasıl kullanacaklarını deneyimleyerek öğreniyorlar.
Çınar Koleji’nde dil eğitiminin farklılaşan yönlerinden biri de uluslararası saygınlığı olan Ghazali Children Project ile bütünleşmiş erdem temelli hikâye müfredatıdır. Çocuklarımız hikâyeler aracılığıyla hem yeni kelimeler kazanır hem de adalet, sabır, şefkat gibi evrensel değerleri içselleştirir. Böylece yabancı dil, sadece bir iletişim aracı değil, değerlerle yoğrulmuş bir yaşam becerisi hâline gelir.
Show and Tell Sunumları
Bu süreçte öğrenciler, kendileri için anlam taşıyan bir eşya ya da oyuncak seçerek, en temel cümle ve kalıplarla sınıf arkadaşlarına tanıtırlar. Böylece dil öğrenimi, ezberden öteye geçerek kişisel deneyimle anlam kazanır..
.
Etkinlik aynı zamanda peer learning (akran öğrenimi) kapsamında güçlü bir ortam oluşturur. Öğrenciler yalnızca kendi sunumlarını yapmakla kalmaz; birbirlerini dikkatle dinler, sorular sorar ve birbirlerinden öğrenirler. Bu yönüyle Show and Tell, iletişim, dinleme ve paylaşma kültürünü bütünleştiren, yabancı dil edinimini doğal ve anlamlı kılan bir öğrenme aracıdır.
Öğrenci Gelişim Raporu - Student Progress Report
Rapor, öğrencimizin dönem boyunca gösterdiği ilerlemeyi objektif gözlemler ve performans değerlendirmeleri ışığında yansıtır. Dil edinimi, ifade becerileri, katılım düzeyi, sosyal etkileşimleri ve öğrenme süreçlerindeki güçlü yönleri ayrıntılı biçimde ele alınır. Ayrıca öğrencimizin gelişiminde desteklenmesi gereken alanlara dair öneriler de raporda yer alır.
Bu yaklaşım sayesinde velilerimiz, çocuklarının bireysel öğrenme yolculuğunu yakından takip etme ve gelişimlerini bütüncül bir perspektifle görme imkânı bulur. Aynı zamanda öğretmenlerimiz ve velilerimiz arasında güçlü bir iş birliği zemini oluşur.
Veli İletişiminde Süreklilik
Syllabus, velilere öğrencilerimizin o dönemde hangi konuları işleyeceğini, hangi becerileri kazanacağını ve derslerin hangi hedeflere odaklanacağını önceden görme imkânı verir. Bu sayede veliler sürece baştan itibaren şeffaf bir şekilde dâhil olur.
Newsletter ise dönemin sonunda, öğrencilerin öğrenme yolculuğunu, öne çıkan etkinlikleri, projeleri ve gelişim alanlarını özetler. Böylece velilerimiz, çocuklarının öğrenim sürecini hem öncesinde planlama aşamasında hem de sonrasında değerlendirme aşamasında yakından takip edebilir. Bu düzenli paylaşımlar sayesinde okul–veli iletişimi sürekli canlı tutulur, velilerimiz çocuklarının eğitimine daha bilinçli ve etkin bir şekilde eşlik edebilir.
Yabancı Öğretmenler ile Öğrenme
İnteraktif Dersler
Bu dersler; canlandırma (role play), şarkılar, oyunlar ve merak uyandıran hikaye anlatım teknikleriyle desteklenir. Böylece öğrenciler dili yalnızca duymakla kalmaz, yaşayarak ve paylaşarak öğrenir. Kısacası interaktif derslerimiz, yabancı dili çocuklar için bir ders olmaktan çıkarıp hikâye, oyun ve müzikle iç içe bir yaşam becerisine dönüştürür.
Haftalık Görevler
Süreçte veli iş birliği büyük önem taşır. Velilerimizin desteğiyle öğrenciler, hem evde hem okulda öğrenme yolculuklarını daha güçlü adımlarla sürdürür. Böylece dil gelişimi, düzenli ve kalıcı bir şekilde ilerler.
Big Project
Çınar Kolejinde Eğitim
Sevgi ile Gelişen, Minik Yüreklere Dokunmak için Nitelikli PDR Hizmetleri
Sosyal adaptasyonun ilk adımı olan okul öncesi eğitim 4, 5, ve 6 yaş çocuklarının, çevredeki her türlü uyarıcıya açık olduğu ve hızlı bir şekilde gelişim göstererek bazı kritik ve önemli kazanımlar edindiği dönemdir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi tarafından çocuk için oldukça önemli olan bu dönemde sosyal, kişisel, eğitsel alanlarda geliştirmek ve destek olmak adına çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.
Rehberlik Biriminin Amacı
Çınar Koleji’nde rehberlik hizmeti verilirken öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri, eğitim sürecinden bireysel yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmaları hedeflenir. Gelişim düzeyleri, ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak; duyuşsal, bilişsel, sosyal, psikomotor ve dil gelişim alanları etkili öğrenme yöntemleri ile desteklenir. Öğrenciler ile ilgili tüm gelişim süreçleri takip edilir ve bunlar kayıt altına alınır.
PDR
Etkinlikleri
Eğitim öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan rehberlik hizmetleri, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre planlanmaktadır. Yapılan etkinliklerin bütüncül, kapsamlı ve gelişimsel bir çerçeveye oturmasına dikkat edilmektedir. Bütün çalışmalar öğrencilerin
- Akademik Gelişim
- Kariyer Gelişimi
- Sosyal-duygusal gelişim alanlarını destekleyici nitelikte hazırlanmaktadır.
Gelişimsel, yeterlilik temelli, çözüm odaklı ve kültürel farklılıkları dikkate alan, kapsayıcı bir yaklaşımla hazırlanan çalışmalar,
- Bütüncül ve birbirini tamamlayıcı
- Çocukların bireysel ihtiyaçlarını temel alan, özelliklerine uygun ve yeteneklerini geliştirici,
- Öğrencinin aktif şekilde sınıf içi çalışmalara katılımına imkân veren, bilimsel ve bireysel farklılıkları destekleyici niteliklerdedir.
Geleneksel hale gelen bazı etkinlerimiz, “Büyüğüm ve Ben”, “Veli Oryantasyon Çalışmaları, Veli Seminerleri”dir. Bu etkinliklerle velilerin de eğitim sürecine dahil olması, güncel bilgiler ışığında öğrencilerini takip etmeleri hedeflenmektedir. Planlanan çalışmalar için gerekli raporlamalar yapılmakta ve bu çalışmalarda mümkün olduğunca yaşam becerileri atölyeleri kullanılmaktadır.
Rehberlik servisimiz hem kendine özgü çalışmalarla, hem disiplinler arası işbirliği yaparak öğrencilerimizin, kendini ifade edebilen, sorunlarını yapıcı bir şekilde çözebilen, çevresi ile uyumlu, sağlıklı kişiliğe sahip bireyler olması için çalışmaktadır.
Çocuğa verilecek en değerli eğitim, öğrenmeye karşı eşi benzeri görülmemiş bir tutkudur.
Çınar’da, her çocukta öğrenmeye karşı gerçek bir sevgi oluşturulur. Erdemli bir nesil için küçük yaşlarda erdemleri merkeze alarak hazırlanmış özel bir programla kişiselleştirilmiş eğitim sunuyoruz.
Öğrencilerimizin her yaşta ve gelişim aşamasında farklı ihtiyaçlarını karşılamak için öğretim yaklaşımlarını uyarlamaktadır. Dikkatle hazırlanmış sorgulama ve oyun temelli müfredatımız sayesinde çocuğunuz İlkokulda ve sonrasında başarılı olmak için gerekli temel becerileri kazanacaktır.
Keşfederek Öğrenme
Özel olarak hazırlamış atölyelere uygun müfredatımız, öğrencilere rehberlik eden öğretmenlerimiz tarafından öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda, öğrenmenin merkezinde öğrencilerin olacağı, deneyimleme fırsatlarının oluşturulduğu bir şekilde planlanmıştır. Çocukların en önemli büyüme aşaması olan erken çocukluk döneminde, çocuğumuzun bireysel akademik, sosyal-duygusal ve dil gereksinimlerini desteklemek için çalışmalar yapılmaktadır.
Dil eğitiminde çocuğumuza, Türkçe ve İngilizceyi günlük sınıf aktivitelerimize kusursuz bir şekilde entegre ettiğimiz, çok yönlü bir dil gelişimi sunulmaktadır. Erken Öğrenme Merkezi, çocuklara keşif, merak ve araştırma duygusu ile, doğayla iç içe, çevre bilinci ile, ifade ve yorum yeteneği gelişmiş, erdemlerin yaşayarak içselleştirildiği, estetik ve sanatsal bakışı açısı oluşturulmuş bir program sunmaktadır.
Atölye Temelli Eğitim
Erken Öğrenme Merkezinde “sınıf” kavramı yoktur. Öğrencilerin öğrenme deneyimlerini sağlayacakları atölyeler bulunmaktadır. Erken çocukluk döneminde çocukların sınıf ortamında uzun bir süre
masada oturarak etkinlik yapmalarını ve bu sürecin sonunda “öğrenme” yetisinin gelişmesini beklemek doğru bir uygulama değildir. Erken Öğrenme Merkezleri bu anlayışı yıkarak çocuğun öğrenme serüveninde merkezde ve aktif olmasını sağlamaktadır.
Bu atölyelere özgün hazırlanan müfredatta erdemleri merkeze alarak hazırlanan disiplinlerarası bir program uygulanmaktadır.
Erken Öğrenme Merkezlerimiz ve Atölyelerimiz
Erken Öğrenme Merkezlerimiz ve bu merkezlerde yer alan Atölyelerimiz;
Erken Öğrenme Merkezlerimiz:
- Oyun Merkezi
- Matematik ve
- Okuma Yazmaya Hazırlık Merkezi
- Mutfak Becerileri Merkezi
- Sanat ve Beceri Merkezi
- Hikaye Dil ve Drama Merkezi
- Fen ve Doğa Merkezi
Atölyelerimiz:
- Müzik
- Lego
- Robotik Kodlama
- Drama
- Spor
Programlarımız
Erken Öğrenme Merkezimizde, çocuklara akademik başarının temelini oluşturan ilgi çekici ve anlamlı öğrenme deneyimleri sağlıyoruz. Erdemlerimizin merkezde olduğu temalarla atölye ortamlarında beceri temelli bir okul öncesi program sunuyoruz.
Erdem temelli ve öğrencilerimizi odağa alarak tasarlanan okul öncesi programımızla vermeyi amaçladığımız beceriler şu şekildedir;
- Oyun ve Sosyalleşme
- Dil Gelişimi
- Kendini İfade Edebilme Becerisi ve Özguven Gelişimi
- Matematik Becerileri
- Bilişsel Gelişimi
- Erken Okuryazarlık
- Çevre Bilinci
- Sanat ve Beceri Gelişimi
- Fiziksel Gelişim
- Sosyal Duygusal Gelişim
- Ekolojik Okur Yazarlık