Okul Öncesi

AKADEMİK EĞİTİM

Zihinsel Gelişimini Tamamlamış Küçük Bireyler Yetiştirme

Sorgulamaya dayalı, bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu ve geriye dönük bilgilerin canlandırıldığı eğitim sistemimizle; dinleme, anlama, karşılıklı konuşma ve tartışma konularında bilgili; sözlü anlatım, okuma farkındalığı ve ses eğitimi alanlarında özgüvenli; anadiline hâkim, betimleme becerisine sahip, hayal kurabilip aktarabilen, ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapabilen, saygı gösteren örf adet ve geleneklerimize sahip çıkabilen, küçük yetişkinler eğitmek amaçlanır.

Okulumuzda dil ve iletişim, kişisel ve sosyal kalkınma, değerler eğitimi, matematik-fen eğitimi, doğa bilimleri, güzel sanatlar, beden hareket ve sağlık eğitimi alanlarında doğal ve kültürel ortamlar aracılığı ile şeffaf, geri bildirimlere dayalı, istekler doğrultusunda gelişmeye açık emsal teşkil eden bir okul öncesi eğitimi verilmesine olanak sağlayan eğitim çalışmaları ve aktiviteler düzenlenmektedir.

Başarılı ve erdemli nesiller yetiştiren Çınar Koleji’nde öğrencilerimizin, sevgi odaklı sorumluluk, uygulama odaklı öz bakım becerileri, deneyim sağlayarak görgü kurallarını yaşamaları ve yaşattırmaları hedeflenir. Öğrendiklerini başta okul yaşantısı olmak üzere tüm hayatlarında kullanmaları yönünde gayret edilir.

Erdemler Akademisi

Sevgi ile Şekillenen Erken Dönem Manevi Eğitim

Modern hayatın tüm tehlikeleri ve kötülüklerine karşı nesillerimizi korumak; öğrencilerimizi fikren ve ahlaken besleme düşüncesi günümüzde farklı bir öneme sahiptir. Erdemler eğitiminin en önemli gayesi, çocuklarımızın yüreklerini, yaratılış gayemiz doğrultusunda, insanı insan yapan değerlerle donatmaktır. Bu doğrultuda erdemler eğitimi “Başarılı ve Erdemli Nesiller” yetiştirmek için eğitim hayatında önemli bir yere sahiptir. Okulumuzda çocuklarımızın; inançlı, ahlaklı, vatanını, milletini seven, topluma yararlı insanlar olmaları için çeşitli eğitim çalışmaları yapılmakta; bizleri değerli kılan ahlaki özelliklerimizi ve değerlerimizi bilen, yaşayan ve yaşatan nesiller yetişmesi için çeşitli önemli faaliyetlere imza atılmaktadır.

Okul Öncesinde
Erdemler Eğitimi

Kişilik yapısı 0-7 yaşlar arasında oluşan öğrencilerimize, yetkin bir eğitim kadrosu ile sevgi merkezli bir yaklaşımla; temel görgü kuralları, sorumluluk duygusu, yardımlaşma, paylaşma, başkalarının hakkına saygı, merhamet, şefkat gibi ahlakî erdemlerimiz çeşitli etkinliklerle davranış olarak kazandırılır.

Kur’an-ı Kerim
Eğitimi

Bu dersin temel amacı; kutsal kitabımız Kur’an-ı Kerim’i seven, mesajlarını anlayan, doğru bir şekilde okuyabilen, sureleri öğrenen ve Kur’an kültürüne sahip bireyler yetiştirmektir. Okul öncesi dönemdeki öğrenciler her gün bir saat Kur’an eğitimi alırlar. Her sınıfta iki öğretmen eşliğinde yürütülen derslerde, Kur’an harfleri önce etkinlikler ve oyunlarla toplu şekilde öğretilir, ardından bireysel okuma çalışmaları yapılır. Dersler, akıllı tahta aracılığıyla Diyanet Kur’an-ı Kerim portalı temel alınarak, görsel materyaller, videolar ve ses kayıtlarıyla desteklenerek zenginleştirilir.

Erdem Akademisi

Sevgili ile Şekillenen Erken Dönem Erdem Eğitimi

Her çocuk fıtrat üzere doğar. Var oluşuyla yaratılmışların en şereflisi olan İnsan, içinde yaşadığı dünyanın sonsuz uyaranlarına muhatap olur. 1995’ten bugünümüze “Başarılı ve Erdemli Nesiller” hedefiyle yola çıkan okulumuz, fıtratın güzelliğini içinde yaşanılan çağda açığa çıkaracak çalışmaları okul öncesinden itibaren başlatmaktadır. İdeallerine sıkıca bağlı olan öğretmenlerimizin örnekliğiyle yavrularımız fıtratlarındaki hayırlı özle irtibatını korur. Buna ilaveten, Türkiye’de bir ilk olarak erdemler okulumuzda çeşitli uygulamalar aracılığıyla her ay bir erdem gündem edilecek şekilde işleyişin ana parçası olarak yapılandırılmıştır.

Yabancı Dil Eğitimi

Yabancı Dilin Temellerini
Erken Yaşta Atan Nitelikli Eğitim

Dil ediniminin en güçlü olduğu dönem 0–6 yaş arasıdır. Bu yüzden Çınar Koleji’nde yabancı dil yolculuğu anasınıfında başlar. Çocuklarımız, alanında deneyimli öğretmenler eşliğinde etkileşimli ve eğlenceli derslerle dile adım atar.

Bu derslerde hareketle öğrenme, drama, canlandırma ve hikâye anlatımı gibi yöntemler kullanılır. Çocuklar dili yalnızca dinleyip tekrar etmez; oyunlar, rol yapma ve günlük yaşamdan alıntılarla dili doğal ortamda kullanmayı öğrenir.

Eğitimimizin temelinde üç güçlü yaklaşım vardır:

Merak uyandırmak
Çocukların soru sormasını teşvik ediyor, öğrenme sürecini keşfetmeye dayalı hale getiriyoruz.

Birlikte öğrenmek
Akranlarıyla paylaşım yaparak iletişim becerilerini geliştiriyorlar.

Anlamlı bağ kurmak
Öğrendikleri ifadeleri gerçek yaşamda nasıl kullanacaklarını deneyimleyerek öğreniyorlar.

Çınar Koleji’nde dil eğitiminin farklılaşan yönlerinden biri de uluslararası saygınlığı olan Ghazali Children Project ile bütünleşmiş erdem temelli hikâye müfredatıdır. Çocuklarımız hikâyeler aracılığıyla hem yeni kelimeler kazanır hem de adalet, sabır, şefkat gibi evrensel değerleri içselleştirir. Böylece yabancı dil, sadece bir iletişim aracı değil, değerlerle yoğrulmuş bir yaşam becerisi hâline gelir.

Çınar Koleji

Çınar Kolejinde Eğitim

Gelenekseldir. Değerlidir. Özenlidir. Moderndir. Teknolojiktir.
Bazen hayat, alışılmışın dışına çıktığında anlam kazanır. Keşfedeceğin fikirler, geliştireceğin yetenekler ve kazanacağın beceriler sana farklı ufuklar sunar. Yeni arkadaşlıklar kurar, öğretmenlerinden ilham alır, kalbinle öğrenir ve azminle başarırsın.
Psikolojik Danışmanlık & Rehberlik

Sevgi ile Gelişen, Minik Yüreklere Dokunmak için Nitelikli PDR Hizmetleri

Sosyal adaptasyonun ilk adımı olan okul öncesi eğitim 4, 5, ve 6 yaş çocuklarının, çevredeki her türlü uyarıcıya açık olduğu ve hızlı bir şekilde gelişim göstererek bazı kritik ve önemli kazanımlar edindiği dönemdir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi tarafından çocuk için oldukça önemli olan bu dönemde sosyal, kişisel, eğitsel alanlarda geliştirmek ve destek olmak adına çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.

Rehberlik Biriminin Amacı

Çınar Koleji’nde rehberlik hizmeti verilirken öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri, eğitim sürecinden bireysel yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmaları hedeflenir. Gelişim düzeyleri, ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak; duyuşsal, bilişsel, sosyal, psikomotor ve dil gelişim alanları etkili öğrenme yöntemleri ile desteklenir. Öğrenciler ile ilgili tüm gelişim süreçleri takip edilir ve bunlar kayıt altına alınır.

PDR
Etkinlikleri

Çınar Erken Öğrenme Merkezi

Çocuğa verilecek en değerli eğitim, öğrenmeye karşı eşi benzeri görülmemiş bir tutkudur.

Çınar’da, her çocukta öğrenmeye karşı gerçek bir sevgi oluşturulur. Erdemli bir nesil için küçük yaşlarda erdemleri merkeze alarak hazırlanmış özel bir programla kişiselleştirilmiş eğitim sunuyoruz.

Öğrencilerimizin her yaşta ve gelişim aşamasında farklı ihtiyaçlarını karşılamak için öğretim yaklaşımlarını uyarlamaktadır. Dikkatle hazırlanmış sorgulama ve oyun temelli müfredatımız sayesinde çocuğunuz İlkokulda ve sonrasında başarılı olmak için gerekli temel becerileri kazanacaktır.

Özel olarak hazırlamış atölyelere uygun müfredatımız, öğrencilere rehberlik eden öğretmenlerimiz tarafından öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda, öğrenmenin merkezinde öğrencilerin olacağı, deneyimleme fırsatlarının oluşturulduğu bir şekilde planlanmıştır. Çocukların en önemli büyüme aşaması olan erken çocukluk döneminde, çocuğumuzun bireysel akademik, sosyal-duygusal ve dil gereksinimlerini desteklemek için çalışmalar yapılmaktadır.

Dil eğitiminde çocuğumuza, Türkçe ve İngilizceyi günlük sınıf aktivitelerimize kusursuz bir şekilde entegre ettiğimiz, çok yönlü bir dil gelişimi sunulmaktadır. Erken Öğrenme Merkezi, çocuklara keşif, merak ve araştırma duygusu ile, doğayla iç içe, çevre bilinci ile, ifade ve yorum yeteneği gelişmiş, erdemlerin yaşayarak içselleştirildiği, estetik ve sanatsal bakışı açısı oluşturulmuş bir program sunmaktadır.

Erken Öğrenme Merkezinde “sınıf” kavramı yoktur. Öğrencilerin öğrenme deneyimlerini sağlayacakları atölyeler bulunmaktadır. Erken çocukluk döneminde çocukların sınıf ortamında uzun bir süre
masada oturarak etkinlik yapmalarını ve bu sürecin sonunda “öğrenme” yetisinin gelişmesini beklemek doğru bir uygulama değildir. Erken Öğrenme Merkezleri bu anlayışı yıkarak çocuğun öğrenme serüveninde merkezde ve aktif olmasını sağlamaktadır. 

Bu atölyelere özgün hazırlanan müfredatta erdemleri merkeze alarak hazırlanan disiplinlerarası bir program uygulanmaktadır. 

Erken Öğrenme Merkezlerimiz ve bu merkezlerde yer alan Atölyelerimiz;

Erken Öğrenme Merkezlerimiz:

  • Oyun Merkezi
  • Matematik ve
  • Okuma Yazmaya Hazırlık Merkezi
  • Mutfak Becerileri Merkezi
  • Sanat ve Beceri Merkezi
  • Hikaye Dil ve Drama Merkezi
  • Fen ve Doğa Merkezi

Atölyelerimiz:

  • Müzik
  • Lego
  • Robotik Kodlama
  • Drama
  • Spor

Erken Öğrenme Merkezimizde, çocuklara akademik başarının temelini oluşturan ilgi çekici ve anlamlı öğrenme deneyimleri sağlıyoruz. Erdemlerimizin merkezde olduğu temalarla atölye ortamlarında beceri temelli bir okul öncesi program sunuyoruz. 

Erdem temelli ve öğrencilerimizi odağa alarak tasarlanan okul öncesi programımızla vermeyi amaçladığımız beceriler şu şekildedir;

  • Oyun ve Sosyalleşme
  • Dil Gelişimi
  • Kendini İfade Edebilme Becerisi ve Özguven Gelişimi
  • Matematik Becerileri
  • Bilişsel Gelişimi
  • Erken Okuryazarlık
  • Çevre Bilinci
  • Sanat ve Beceri Gelişimi
  • Fiziksel Gelişim
  • Sosyal Duygusal Gelişim
  • Ekolojik Okur Yazarlık
Haberler

Okul Öncesi ile İlgili
Haberler ve Duyurular

Çınar Koleji’nde 24 Kasım Öğretmenler Günü: Sevgi, Vefa ve Birlik Dolu Bir Gün

Çınar Koleji Öğretmen Seminerlerinde Taha Kılınç ile “İslam Dünyası Neresi?” Programı

Çınar Koleji Erken Öğrenme Merkezinde Keşfederek Öğrenen Çocuklar