Ortaokul

Ortaokul Çınar Koleji
AKADEMİK EĞİTİM

Bilgiyle Donan, Erdemle Yüksel

Ortaokul akademik programımız, öğrencilerimizin yalnızca derslerde başarılı olmalarını değil; düşünce, davranış ve değerler bütününde güçlü bireyler olarak yetişmelerini amaçlar. MEB’in Maarif Modeli ile uyumlu müfredatımız, öğrencilerimizi ezberden uzaklaştırarak araştıran, sorgulayan ve üreten bir öğrenme anlayışına yönlendirir.

Akademik yapı; matematik, fen, sosyal bilimler ve dil derslerinde sağlam bir altyapı sunarken, analitik düşünme, problem çözme ve yorumlama becerilerini de geliştirir. Düzenli ölçme-değerlendirme süreçleriyle öğrencilerin akademik gelişimi yakından takip edilir ve kişisel öğrenme yolculukları desteklenir.

Proje ve atölye çalışmaları sayesinde öğrenciler, öğrendiklerini hayatla ilişkilendirir; takım çalışması, sorumluluk alma ve özgün üretim becerilerini kazanır. Eğitim anlayışımızın merkezinde, geleceğe hazırlanan başarılı ve erdemli nesiller yetiştirme hedefi yer alır.

LGS sınavlarına hazırlık programının temelini öğrencilerimizin sınavda çıkan derslerdeki tüm konuları eksiksiz bir şekilde öğrenmeleri oluşturur. Bu temelden yola çıkarak öğrencilerimiz bu süreçte sistemli bir programa tabi tutulur. Çınar Koleji’nde uygulanan sınıf içi eğitim teknolojileri ile öğrencilerin eğitimleri yapıcı olarak desteklenirken aynı zamanda sınıf içinde çok sayıda soru çözüp, sınav sistemine hazırlanmaları sağlanır. Sınavlara hazır olmanın en önemli basamaklarından bir tanesi test tekniğine sahip olmaktır. Bu sebeple Çınar Koleji, öğrencilerine periyodik olarak deneme sınavları uygular ve uygulanan bu sınavlar danışman öğretmenler ve branş öğretmenleri ile detaylı bir şekilde incelenerek değerlendirilir. Bu değerlendirmeler ile öğrencilerin konu eksikleri tespit edilir ve öğrenciler okulumuz tarafından uygulanan Hafta içi ve Hafta Sonu Etütlerine yönlendirilir.

LGS sınavları öncesi kendilerini birçok kez deneme fırsatı yakalayan ve başarı ortalamalarını öğrenen öğrencilerimiz, sınav sonlarında ise yanlış çözülen ya da çözülemeyen soruların doğru çözümlerini öğretmenleri ile gerçekleştirdikleri bire bir çalışmalarla inceler ve konu eksiklerini giderir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimimiz tarafından sınavlara hazırlık kapsamında öğrenci ve velilerimize yönelik, sınav öncesi büyük önem taşıyan motivasyon ve sınav kaygısı konularında seminerler yapılır.

Ortaokul Erdem Akademisi Çınar Koleji
Erdem Akademisi

Bizi Biz Yapan Değerleri Yaşıyor ve Yaşatıyoruz

Eğitim hayatının ortaokul durağı, öğrencilerin kendi dünyalarını ve “öteki”ni keşfetmeye ilk büyük adımı attıkları evredir. “Başarılı ve Erdemli Nesiller” hedefiyle gelenekten geleceğe yürüyen okulumuz bu keskin gerçeğin bilincinde olarak, hikmet geleneğimizin dört temel erdemi olan iffet, şecaat, hikmet ve adaleti eğitim modelinin temeli hâline getirmiştir. Erdemleri tüm branş ve alanlarda aylık olarak işleyen okulumuz, başta öğrenci ve öğretmenlerimiz olmak üzere erdemleri okulun merkez anlayışı olarak yapılandırdığı bir anlayışı benimsemiştir. Bu sâyede öğrencilerimiz, erdemleri her düşünce ve uygulamanın özünü oluşturan bir ideal olarak konumlandırabilmektedir.

Yabancı Dil Eğitimi

Dünya Standartlarında
Aktif Yabancı Dil Eğitimi

Çınar Koleji, öğrencilerine uluslararası standartlarda yabancı dil eğitimi sunan öncü bir kurumdur. Ortaokul kademesinde, 5. sınıftan itibaren yoğunlaştırılmış programla devam eden bu süreç, öğrencilerin dil becerilerini üst düzeye taşımayı hedefler. İngilizce ağırlıklı sınıflar, yoğunlaştırılmış müfredat ve öğrenci merkezli yaklaşımıyla öne çıkar.

Müfredatın merkezinde Inquiry Based Learning (Sorgulamaya Dayalı Öğretim) yer alır. Bu model, öğrencilerimizi keşfetmeye açık, merak eden, sorgulayan ve sürece aktif biçimde katılan bireyler olarak yetiştirir. Program, Self Awareness dersleri, Storytelling, Design Lab ve Culinary Art gibi özgün içeriklerle zenginleştirilir; öğrencilerin dili yaparak, yaşayarak ve sorgulayarak öğrenmeleri sağlanır. Böylece dil becerileri yalnızca sınıf içinde değil, hayatın farklı alanlarına yayılan bir öğrenme sürecine dönüşür.

8.sınıf kademesinde, devlet müfredatı özel kaynaklarla zenginleştirilerek öğrencilere bire bir destek sunulur. Böylece her öğrenci, kendi gelişim sürecine uygun biçimde yönlendirilir ve dil öğreniminde bütüncül bir ilerleme kaydeder.

Çınar Koleji, bu yaklaşımıyla öğrencilerini küresel dünyada etkin iletişim kurabilen, güçlü dil becerilerine sahip bireyler olarak geleceğe hazırlar.

Çınar Koleji

Çınar Kolejinde Eğitim

Gelenekseldir. Değerlidir. Özenlidir. Moderndir. Teknolojiktir.
Bazen hayat, alışılmışın dışına çıktığında anlam kazanır. Keşfedeceğin fikirler, geliştireceğin yetenekler ve kazanacağın beceriler sana farklı ufuklar sunar. Yeni arkadaşlıklar kurar, öğretmenlerinden ilham alır, kalbinle öğrenir ve azminle başarırsın.
Testimonials

See What Our Clients Are Saying

Psikolojik Danışmanlık & Rehberlik

Ortaokulda Kişisel Gelişim İçin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik çalışmalarında hedeflenen okul öncesinden liseye kadar öğrencilerimizin potansiyelleri doğrultusunda kendilerini gerçekleştirmelerine imkân tanınır. Donanımlı PDR kadromuz tarafından hazırlanan önleyici ve eğitsel rehberlik anlayışı tüm öğrenci, veli ve öğretmenlerimize danışmanlık sunarak, akademik, sosyal ve duygusal süreçlerin sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi hedeflenir.

Rehberlik Biriminin Amacı

PDR Felsefesi

Ortaokul, orta öğretimde düşünen, sorgulayabilen, sınırlarının farkında olan, kültür mirasına sahip çıkabilen, kendine hedef belirleyen ve bu hedefi için çalışan özgün bireyler yetişmesinde fayda sağlamak için fırsatlar oluşturur.

Çınar Koleji’nde Rehberlik Biriminin Amacı

Öğrencilerimizde;

  • Kişisel-Sosyal Gelişim
  • Akademik Gelişim
  • Kariyer Gelişimi sağlamaktır.

PDR
Etkinlikleri

Liselere Geçiş Sınav Sistemi

Parlak Bir Gelecek İçin Sağlam Temeller Atılıyor

Başarılı ve erdemli nesiller ilkesiyle yıllardır uyguladığı sistemli ve disiplinli çalışmalarla birçok başarıya imza atan Çınar Koleji, Liselere Geçiş Sınavında (LGS) öğrencilerinin başarıya ulaşmalarını hedefliyor. “LGS” sınavlarına hazırlık çerçevesinde uygulanan program sadece sınav odaklı bir program değil aynı zamanda öğrencimizin bir üst seviye olan ortaöğretim akademik yaşamında ihtiyacı duyacağı altyapıya da sahip olmasını sağlıyor. Uygulanan bu özel program ile sadece başarılı olan öğrencileri üst seviyeye çıkarmayı değil bütün öğrencilerin toplu başarısını amaçlıyor.

LGS sınavlarına hazırlık programının temelini öğrencilerimizin sınavda çıkan derslerdeki tüm konuları eksiksiz bir şekilde öğrenmeleri oluşturur. Bu temelden yola çıkarak öğrencilerimiz bu süreçte sistemli bir programa tabi tutulur. Çınar Koleji’nde uygulanan sınıf içi eğitim teknolojileri ile öğrencilerin eğitimleri yapıcı olarak desteklenirken aynı zamanda sınıf içinde çok sayıda soru çözüp, sınav sistemine hazırlanmaları sağlanır.

Sınavlara hazır olmanın en önemli basamaklarından bir tanesi test tekniğine sahip olmaktır. Bu sebeple Çınar Koleji, öğrencilerine periyodik olarak deneme sınavları uygular ve uygulanan bu sınavlar danışman öğretmenler ve branş öğretmenleri ile detaylı bir şekilde incelenerek değerlendirilir. Bu değerlendirmeler ile öğrencilerin konu eksikleri tespit edilir ve öğrenciler okulumuz tarafından uygulanan Hafta içi ve Hafta Sonu Etütlerine yönlendirilir. LGS sınavları öncesi kendilerini birçok kez deneme fırsatı yakalayan ve başarı ortalamalarını öğrenen öğrencilerimiz, sınav sonlarında ise yanlış çözülen ya da çözülemeyen soruların doğru çözümlerini öğretmenleri ile gerçekleştirdikleri bire bir çalışmalarla inceler ve konu eksiklerini giderir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimimiz tarafından sınavlara hazırlık kapsamında öğrenci ve velilerimize yönelik, sınav öncesi büyük önem taşıyan motivasyon ve sınav kaygısı konularında seminerler yapılır.

  • DBS (Düzey Belirleme Sınavı)
  • LGS Tanıtım Seminerleri (Öğrenci-Veli)
  • Ağustos LGS Kampı
  • Hafta Sonu Etütler
  • Hafta İçi Etütler (Akşam 20.00’e kadar ders)
  • Bire Bir/Grup Ders Takviye Çalışmaları
  • Deneme Sınavları (LGS Sistemine Uygun)
  • Bireysel Konu Analizi
  • Deneme Sonrası Soru Çözümleri
  • SEP (Soru Eritme Programı)
  • Öğrenci Takip Sistemi 
  • Der-in Görüşmeler
  • Kamplar
  • Veli İletişimi
  • Etkin PDR Hizmetleri
  • Motivasyon Seminerleri
  • Tercih Dönemi Bilgilendirme Semineri
  • Tercih Danışmanlığı

Aktif Zihinsel ve Bedensel Gelişim

Çınar Koleji ortaokul kademesinde beden eğitimi ve spor çalışmalarıyla, öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda belirli bir spor branşına yönlendirilir, sporcu – öğrenci ve iyi bir spor seyircisi olarak spor faaliyetlerine katılımları sağlanır. Öğrencilerimizin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak birey toplum yönünden sağlıklı, mutlu, dürüst ve kişilik sahibi, yapıcı, üretken, yaşam boyu spor ilkelerini benimsemiş, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın gerektirdiği davranışları kazanmış bireyler olarak yetişmeleri sağlanır.

  • Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirir ve geliştirir.
  • İyi duruş alışkanlığı edinir.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinirler.
  • Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilirler.
  • Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını kavrar, törenlere katılmaya istekli olurlar.
  • Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak, boş zamanlarını spor faaliyetleri ile değerlendirmeye istekli olur.
  • Temel sağlık kuralları ve ilkyardım ile ilgili, bilgi, tavır ve alışkanlıkları edinir.
  • Tabiatı severek temiz hava ve güneşten faydalanır.
  • Görev ve sorumluluk alır, lidere uyar ve liderlik yapar.
  • Kendine güven duyma, yerinde çabuk karar verir.

Kültür ve Sanat ile Gelişen ve Sosyalleşen Genç Zihinler

Ortaokul Öğrencilerine Özel Kültür ve Sanat Faaliyetleri okulumuzda ortaokul kademesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyalleşmesine ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak akademik eğitimin yanı sıra sosyal ve kültürel faaliyetler de yapılır. Sosyal ve kültürel faaliyetler kapsamında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrencide güven ve sorumluluk duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. Öğrencilerde yeni ilgi alanlarının oluşmasına ve yaşam becerileri kazanmalarına yönelik faaliyetler yapılır.

Okullarımızda ortak şekilde aylara göre ‘Yıllık Sosyal Faaliyet Takvimi’ hazırlanır ve bu takvim velilerimizle paylaşılır. Bu takvim kapsamında yapılan etkinlikler şunlardır:

  • Belirli gün ve haftalara yönelik etkinlikler (Aşure günü, Kutlu doğum)
  • Müze ziyaretleri 
  • İl dışı gezileri (Bursa, Safranbolu, Çanakkale, Kapadokya vs.)
  • Tarihi ve kültürel mekan gezileri
  • Salon programları 
  • Okul içi etkinlikler ve sergiler
  • Eğlenceli Aktiviteler (Paintball, pasta yarışması, çocuk spor yarışmaları)
  • Spor-sanat etkinlikleri (Okul içi ve dışı turnuvalar, yarışmalar, sergiler vb.)
  • Bilim-Kültür sanat yılsonu bahar şenliği (YBM, spor, görsel sanatlar, müzik, bilim vb.)
  • Resim yarışmaları
  • Akıl oyunları turnuvaları (Mangala, Satranç, Resfebe, Quridor vb. turnuvalar)
  • İl içi veli gezileri (Tarihi, kültürel ve doğal mekanlara)

Sanatsal Çalışmalar ile Yetenekleri Geliştirme

Akademik eğitimi destekleyen sanatsal çalışmalar öğrencilerin bireysel gelişiminde önemli bir paya sahiptir. Okulumuzda öğrencilerin yeteneklerini keşfedecekleri, geliştirecekleri ve kendilerini en iyi şekilde ifade edebilecekleri kabiliyetlerini bir adım öteye taşıyabilecek görsel ve işitsel uygulamalı dersler yapılmaktadır. Bu uygulamalı dersler içinde müzik ve görsel sanatlar çalışmaları öğrencilerin severek katıldıkları derslerdir.

Öğrencilerimizin işitsel ve estetik algı yeteneklerini geliştirmek amacıyla uygulamalı müzik dersleri yapılır.  Bu dersler içerisinde Keman, Bağlama, Piyano, Bendir gibi farklı enstrümanlar bulunur. Öğrencilerin bu dersler ile müziği sevmeleri ve olumlu bir tutum sergilemeleri hedeflenir. Müzik dersleri kapsamında öğrencilerin aşağıdaki kazanımlara sahip olması amaçlanır:

  • Öğrencilerimizin müziğe yönelik olumlu tutum sergilemelerini, müzik dersini sevmelerini sağlamak
  • Müzik temel kavramlarını tanımalarını sağlamak
  • Müziksel işitme ve ritim duygusunu geliştirmek
  • Öğrenciye kendi sesini sevdirip, doğru ve etkili kullanmasını sağlamak
  • Bireysel ve toplu olarak iş yapabilme kabiliyetini geliştirmek
  • Müzik alanında estetik beğeni düzeyini gelişmesini sağlamak
  • İlgi ve yetenekleri doğrultusunda öğrencilerimizi yetiştirmeyi sağlamak
  • Bilinçli bir dinleyici olmalarını sağlamak
  • Derslerimizde yapılan çalışmalarla da öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda hafta sonu yapılan müzik kulüplerine yönlendirilir.

Okumuzda sanat atölyelerinde öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini en etkili ve eğlenceli bir şekilde aktarmaları sağlanır. Sanat formasyonu almış öğretmen kadromuz, öğrencilerin kendilerini en iyi ifade edebildikleri teknikleri onlara öğretir. Her öğrenci atölyelerimizde “Bunu ben yaptım’’ diyebileceği ve evine asabileceği çalışmalar üretir. Yapılan çalışmalar okul içerisinde ve okul dışında çeşitli mekânlarda sergilenir. Ayrıca yetenekli öğrenciler yetenekleri doğrultusunda yönlendirilir.

Yapılan sanat faaliyetleri:

  • Ebru ve Hat Çalışması
  • Pul Mozaik Çalışması
  • Ahşap Yakma Çalışması
  • Ayna Kumlama Çalışması
  • Strafor Yakma Çalışması
  • Seramik Saat Tasarımı Çalışması
  • Moda ve Kıyafet Tasarımı Çalışması
  • Oyuncak Tasarım Çalışması
  • Seramik Ürünler Çalışması
  • Ahşap Ürünler Çalışması
  • Butik Pasta Çalışması
Haberler

Ortaokul ile İlgili
Haberler ve Duyurular

Çınar Koleji’nde 24 Kasım Öğretmenler Günü: Sevgi, Vefa ve Birlik Dolu Bir Gün

Çınar Koleji Öğretmen Seminerlerinde Taha Kılınç ile “İslam Dünyası Neresi?” Programı

Çınar Koleji Erken Öğrenme Merkezinde Keşfederek Öğrenen Çocuklar